19.3.2011 Bělá pod Bezdězem

18.04.2011 17:36

Cesta začala neslavně když jsme mojí vinou zabloudili už vlastně v Praze. Místo abychom jeli na Starou Boleslav přes Kbely. Tak jsme bloudili v Letňanech a posléze ve Vinoři kde se nám po půlhodině hledání cesty podařilo najet na planovanou silnici číslo 610 směr Mladá Boleslav. Překvapení mě čekalo ovšem hned v Brandýse nad Labem kde byl stále uzavřen most spojující Brandýs se Starou Boleslaví. Když Vojta ráno vyslovil pochybnosti o průjezdnosti mostu, tak jsem to nebral vážně. Přece jen je to už dva roky kdy jsme tudy naposledy jeli. Příšte dám na jeho slova. Takže zase na objíždku, tedy po R10 směr Mladá Boleslav. Na mostě který vede přes rychlostní komunikaci vybudovali nový kruhový objezd a u něj se po zimě obejvila díra na mamuty. Jinak to nazvat nejde protože po najetí do díry se za mnou jedoucímu Vojtovy ponořili moje zadní světla tak že nebyla vidět. Ono vlastně celá cesta byla samá díra.

 

Což nám zrovna neulechčovalo dohánění zpoždění. Překvapivě jsem nezabloudil průjezdem Mladou Boleslaví a tak jsme přijeli do podmáčené Bělé v čas tak jako vždy akorát.

Bělá je pěkná změna ovšem podle mě je krátka a místy nebezpečná. Pořadatelé ovšem vymysleli trať tak abychom ji maximálně využili a zároveň aby byla co nejvíce bezpečná ovšem až najeden prvek a to retardér, který sice trochu zpomalil. Ale zpomalení ze 120 na 90 ?

Myslím, že když zpomalit tak mnohem víc. Taky umístění nebylo podle mě zvoleno zrovna nejlépe. Co třeba udělat retardér v zatáčce předtím?

Jak je vidět na fotce, která je z Amaterrally 29.6.2008. Nebo na konci tohoto videa zde: www.youtube.com/watch?v=NW8VoEF9Bw0&feature=related

Když se Blahout na konci zmiňoval o tom, že pneumatiky se časem posouvají. A nechce zavádět penalizace podle zvláštního ustanovení. Tak proč nepoužít tvrdší překážky? Plné pneumatiky nebo traktorové apod. Jistě bezpečnost předvším. Ovšem pokud to budou obyčejné pneumatiky pak se k tomu někteří staví jako by to byli kuželky. Jaký to má pak význam? V rally taky nevykácíte stromy nezbouráte rohy domů a mostky. A jak všichni kolem nich jezdí opatrně. Nejsme na okruhu kde se jede na hraně a když chybujete tak je tam kačírek. Rally není jen o tom zajet co nejlépe ale také dojet! Proto kdyby se jen tyto překážky napodobili, tak aby když někdo přežene svojí snahu tak se nestalo nic vážného jen poškodí svůj vůz. Pak by si to každý rozmyslel. Toto není z mojí hlavy. Například při závodech v Humpolci nebo Běšinách bylo těchto prvků použito a všichni to respektovali.

červeně: originální trasa závodu

zeleně: alternativa šotolinový povrch jen za pěkného počasí

Mile nás překvapil vytápěný cateringový stan kde měli rozuzmné ceny. Přístě neberem svoje párky. Mělo by se tady jezdit častěji v zimě aspoň se máme kde ohřát :)

Celé dopoledne mrholilo takže trať osichala jen velmi pomalu. První RZ byla dost kluzká naštestí jsme neudělali vážnější chybu za to čas byl hrozný. V druhé Rz jsem měli krizovku na výjezdu ke startu. Před pneumatikami jsem si podřadil na dvojku a to auto v nájezdu do zatáčky rozhodilo. Smyk jsme sice vybrali ale když se auto narovnalo mířili přímo do pneumatik naštestí jsme je jen tak tak minuli. Rally dál probíhala bez problému a já se učil dva vracáky projíždět smykem. Pak přišla neštastná událost kdy jedno auto ve velké rychlosti rozhodil retardér a zastavilo se až o břízky. Vypadalo to hodně špatně. Ale nakonec to posádka ve zdraví přežila a to nejdůležitější. Po nehodě byl retardér zrušen a nahrazen nesmyslnou úzkou bránou, která se dala projet naplno. Na dlouhé rovince jsme měli nakonci cca. 140 km/h. Kolik měli asi ostatní výkonější auta? Odpoledne vysvytlo sluníčko a trať již byla suhá jen v některých zatáčkách vytahaný bordel. Ale nám se nedařilo stále zrychlit. Soupeře, které jsme v Sosnové poráželi nás nechali daleko za sebou a nám přibili nový a to hlavně Milan Žíla ze škodou 100, který nás od třetí RZ porážel. Proto mu Vojta na 5.Rz šel dělat zátež a taky vyzvědět jakto, že nás tak prohání. Taktika se vyplatila na pětce jsem zajel stejný čas a i když nás na 6RZ zase porazil .V cíli to stačilo- byli jsme o 4,4 s rychlejší. Kdyby ovšem závod pokračoval nevím nevím jak by to dopadlo.

Výsledky:

Zde bych chtěl vyzdvyhnout Pavla Vodrážku,který zajel celkově 10. A porazil všechny nejen ve své třídě ale taky ve druhé a třetí.

Jiří Lopata měnil ložisko takže motor musel jít ven a nestihl třetí RZ penalizace +1.min.

Cestu zpět jsme již nespěchali a tak jsme si rozumným tempem projeli část rychlostní zkoušky Skalsko Vinec z rally Bohemia.

Další závody již 16.4 v Milovicích. Pro zajímavost koho by nudili amatérské auta tak ve stejnám termínu se jede nedaleko trucktrial.