3.10.2010.Sosnová

18.04.2011 17:09

Tak další závody jenž náš čekali byly v Sosnové u České Lípy.Zdejší autodrom je myslím všem známý a tak ho není třeba představovat.

Je fajn se svézt na trati kde loni závodil Leob s Pechem. To člověk oželí i vyšší startovné.

Protože Sosnová je vzdálená od Prahy dál než Milovice tak bylo ranní vstávaní kruté .Úsek cesty z Mělníka do Dubé nás pěkně probudil a nažhavil.Nejsou tu vyložené vracáky nebo tak, ale pěkné protáhlé zatáčky do kterých nevidíte jenž se náhle utáhnou. Po příjezdu do depa jakmile bylo vidět jsme přehodili kola a šli si vystát pěkně dlouhou frontu na novou registraci ( uvidíme v budoucnu k čemu to bude dobré).

Při seznamovacíh jízdách jsem byl mile překvapen,že trat vede skoro ve stejné stopě jako při paralelní zkoušce při Bohemii.Největší překvapení byl ale pro mě most (křížení tratí).Už když jsem sjížděl dolů jen pomalu tak mi nebylo zrovna dobře ten pohled dolů brr. Tohle mám jet pod plynem? No uvidíme.

Celý okruh se jel 2x aby dal nějaké kilomtery celkem cca. 3,8 km.Protože se jednalo o okruhovu zkoušku startovalo se ne na čas ale zrovna když nic nejelo na což dával pozor p. Blahout, který celou dobu prostál na jednou místě aby nás když byla mezera mohl pustit do závodu.

Začali jsme hodně opatrně na šotolinové části byla velká kaluž kde to pěkně klouzalo .místo na mapě 3. A tak jsme toto místo až moc prodávali.

Zase se nám stala osudná 2.RZ kdy jsem v nájezdu na šotolinovou část udělal chybu asi jsem si přirzdil více než bylo vhodné když už auto najíždělo do zatáčky-čímž se zadek utrhl-sice jsem dal rychle kontra na vyrovnání ale auto se okamžitě smýklo na druhou stranu do vnitřku další zatáčky kde se potkalo s pneumatikama.

Naštestí to odnesl jen zmačkaný plech a blinkr.Další rz jsme proto zvolili opatrnější jízdu zvláště v již zmiňovaném místě kolem kaluže, kterou jsme museli obíždět v nevhodné stopě. Až v posledních dvou RZ jsme se odvážili přes vysichající kaluž přímo což ušetřilo moc času. Měli jsme si vzít příklad od p. Blahouta, který ji se zapnutými stěrači projížděl hned od začátku.

Při 5.Rz v druhém kole jsme byli zastaveni mavájícími vlajkami-RZ byla zrušena. Při sjezdu z mostu u jedné posádky došlo k proražení pneumatiky čímž následně nedokázali zatočit a došlo k vyjetí z tratě bohužel zrovna do řadících se aut místo na mapě 1.Na následné poškození auta musela odstoupit posádka převapivě ne auto bourajícího ale nabouraného.Naštěstí se nikomu nic nestalo.

Poslední Rz jsme jeli v duchu "na první a poslední RZ závod nevyhrává" ,ale i tak se nám podařilo konečně zajet trochu lepší čas hlavně díky již skoro suchému blatíčku. místo na mapě 3

 Zajimavé bylo rozhodně místo 2. a 1.na mapě, kde z mostu pěkně skákalo, především auta s moterem v předu, nejvíce asi červená felicie a modrý favorit,kteří v úpravě na autokros byli maximálně lehcí a tak se občas při sjezdu jejich zadní kola ocitla pěkně hodně vysoko od vozovky.

 A na závěr ještě upravené výsledky třídy I:

Nová posádka Peugeotu 106 zajela velmi vyrovnaný výkon i když nezajíždělivýrazně rychlé časy stačilo jim to celkově na pěkné 9.místo.

A ještě výsledky škoda cup: