Jak jsem zkoušel Renault Clio 1,4 RTC

21.12.2012 12:47

Protože již nemám svůj vůz rozhodl jsem se využít nabídky Martin Kučery a půjčil jsem si od něj Clio 1,4 i se startovným solidních za 3,500 kč.

Ráno při cestě na Czechring nás zaskočila pořádná ledovka, která nás provázela na cestě z Prahy až do Poděbrad. Vojta se ale velmi dobře vypořádal s nečekanými podmníky a tak nás včas a vpořádku dovezl na okruh.

Celý den nás provázelo velmi špatné počasí. Pršelo a postupně tál sníh, který byl po celé trati. Možná proto byla tak malá účast  posádek a do cíle nás  nakonec dojelo jen 19. Díky rozdělení kategorii tak získali poháry prakticky všichni.

 

Průběh závodu:

Podmínky na trati byli velmi podobné minulému závodu,který jsem zde absolovoval loni ještě s mojí škodovkou. Od první zkoušky a do třetí ubýval sníh na trati a od 4RZ se jelo prakticky na mokru.

Tomu jsem přizpůsobil i jízdu pro mě v novém voze Renaultu Clio 1,4 RTC.  Takže první tři vložky jsem jel ze strachem kde mi uletí. Vůbec jsem auto neměl v ruce a když přišel smyk bylo už pozdě na korekci. A já auto dělalo hodiny.

Ve třetí vložce jsem se svezl Radkem Ondrušem, který se snámi střídal na Cliu abych odkoukal jak se správně předokolka řídí. Později chodil na brzdy byl rychlejší v zatáčkách. Prostě mu to šlo líp než mě. Takže do 4.RZ jsem se rozhodl,že přidám a zkusím se mu vyrovnat.  A hned z toho byl pěkný trapas když jsem na rovince, která mířila depu, ve vyšší rychlosti začal brzdit na sněhu místo v asfaltových kolejích. Clio se okamžitě blokli přední kola a já šel do hodin. Přesto jsme byli s Radkem jakž takž časově vyrovnaní (i on se dopustil pár chyb), ale potéhle motanici mi ve výsledkách uskočil.

 Patou RZ jsem byl proto velmi opatrný. A výsledkem byl překvapivě můj nejlepší čas :). Radek bohužel 5.Rz nedeojel když dostal smyk a pod autem se mu zaklínila pneumatika a s autem nešlo hnout.

Šestku jsem jel opět standartně,ale s blížícím se večerem to opět začalo lehce na mrzat a hned z toho byli dvě chyby jedno probrždění a jedna docela velká krizovka kdy jsem doprždoval do retardéru a najednou to uletělo.Tak tak jsem to ukormidloval ven na trávu mezi stromy. Radkovy v poslední zkoušce na Cliuo dešli brzdy a tak už to jen dokroužil do cíle aby se nic nestalo. 

 

Clio x škodovka:

Jinak když zhodnotím Clio oproti škodovce na nezpevněném povrchu, tak škodovka jasně vede. Když vám ve škodovce ujede zadek tak je to celkem sranda max. se přetočíte nebo uděláte efektní dlouhý smyk. U Clia vám uletí předek a vy letíte ven ani nevíte jak. Chce to prostě najet do zatáčky přesnou rychlostí (ne víc)  a až pak postupně na výjezdu zrychlovat. Což je obecná rada u každehé auta.  Jinak musím pochválit v Cliu motor, perfektně táhne od 4.000 výše Protože jsme startovali paralelně mohl jsem pozorovat jeho výkon vůči ostaním. Kromě jednoho bavoráka jsme po stratu všem ujeli. Jinak by to chtělo strmý převod na volant. Občas jsem myslel, že si ukroutím ruce zvlášť v ostrých vracečkách. Je to taky dáno tím, že u zadního náhonu si auto lehce podhodíte krátce zataženou ručkou a pak už smyk korigujete plynem a volantem. U předního náhonu  musí ručka zůstat zatažená déle a zároveň točit hodně volantem a nechat přední nápravu hrabat aby vás vytáhla. Moc úkonů na jednu ruku, která musí otočit volantem o několik otáček. Vše je nutné brát s rezervou s předohrabem neumím a po jednom závodě vynášet moudra není moc rozumné.

 

Cíl:

Buhužel výsledek jsem moc neuděl. Místo abych se učil a postupně zrychloval jsem často spěchal a spíš se učil jak vymetat příkopy. 

Když srovnám výsledky ze závodu 18.2.2012 Zimní Rallye Sprint na CZECHRINGU kde jsem dokazal zajíždět časy okolo 3. místa když nepočítám perfektně jedoucího  Martina Dostála na Peugeotu 106 BRUT, který neměl konkurenci. Tak  teď v prosinci jsem zajel nejlepší čas ve čvrté vložce a to znamenalo až 9.čas absolutně.

 

Resumé:

Musím se předohrabem ještě hodně zlepšít a teším se, že si Cliem zajezdím na suchém asfaltu.