Jak jsme testovali Fiestu

10.12.2011 15:42

Tak jsem se konečně dočkal v autě jsem seděl po třech měsích a tak jsem měl trochu obavu jak to budu zvládat hned v závodním autě, které jsem nikdy neřídíl. Přece jen když vyhodíte 2.190 kč tak si to chcete trochu užít. A co za ty peníze bylo: Svezení v rallycrosové Pumě 1.6 a 6 samostatných jízd po letištní ploše a příjezdové cestě. Ale vše popořadě.

Na letiště Líně kde se mimichodem konal závěrečný podnik Rallyshow jsem přijeli akorát přece jen to tam neznáme takže mírné zdržení aspoň, že paní na vrátnici byla ochotná a cestu nám důkladně vysvětlila. Tým okolo pana Galušky měl vytvořené zázemí v místní budově leteckého klubu kde proběhla registrace.  Po-té jsme si půjčili kuklu vratná záloha 100kč a nechali se vozit Rallycrosovým speciálem zároveň jsem poznávali trať- teda přesně řečeno z které strany brát kuželky. Jízda super. Na jedničku krásné zrychlení. Jezdec se vyloženě bavil a dělal co největší smyky - takže pneumatiky rychle odcházeli. Pak jsme se postupně střídali s ostatníma a začali jezdit sami ale už jen ve Fiestě 2x na zkoušku 1x měřený úsek.

No a jaké jsou pocity. Okamžitě mě překvapilo jak auto jde do otáček. Fiesta váží jen lehce přes 800 kg. Druhá věc zákeřně ostré brzdy-jen jsem se dotkl a zadní kola mi ustřelovala. Což mě zezačátku docela brzdilo rychlejší bylo pro mě nebrzdit :).  Za ručku jsem se tahat bál. A v objezdu zadní kuželky jsem tam ve vyšší rychlosti nechtěl dávat jedničku - chyba. Pak se mi několikrát nepodařilo zařadit trojku něják jsem ji nemohl najít. Jinak 1. a 2. šli bez problémů ale to je asi jen otázka zvyku. Jinak samozřejmě ostré řízení.

Druhý úsek byl příjezdová cesta a na ní vytvořený slalom s dvěma zatáčky a jednou vracečkou kolem kuželu. Zde nás taky první někdo svezl a samozřejmě se předváděl :) . Pak jsem přišli na řadu mi. Schéma bylo stejné jen poslední úsek se neměřil. Na téhle fiestě nebyly brzdy tak ostré nebo jsem si zvykl a mohl jsem začít brzdit do zatáček na vracčce byla nutnost použít ručku a hle šlo to samo tam kde jsem ji čekal tam byla :) auto se poslušně utrhlo a přidání plynu se mohlo pokračovat. Postupně jsem začal zrychlovat a v ostřejších zatáčkách i razatnější průjezdy. Bohužel zrovna když mi to začalo líbit musíte skončit přece je to moc kráté :).

Na závěr akce jsme měli malý letecký den v podaní místního borce , který s proudovým letadlem předváděl akrobatické kousky.

Svezení můžu jen doporučit pan Gaulška byl ochotný a rád vše vyvětlil. Taktéž musím pochválit mechaniky, kteří s náma měli práci a museli neustále přestavovat bezpečnostní pásy jak jsme se střídali.

Dále bych si rád vyzkoušel fiestu v závodě kde bych se mohl porovnat s konkurencí třeba v Sosnové a pak uvidíme.... :)

více info na: www.fiestacup-afs.com/

 

Jedna z věcí proč zkouším fiestu je bezpečnost, kterou nabízi závodní vůz bohužel po schlédnutí tohodle videa mi vystanuli nové obavy:

Video je z článku na ewrc: www.ewrc.cz/ewrc/show.php?id=18323&title=fiesta-cup-2011-dvojice-vlcek-rendlova-potvrdila-vitezstvi&d=1#kom