Zabezpečení amatérský soutěží.

06.08.2011 18:53

Onehdá jsem četl na fóru stránek wmr. zajimavý příspěvek:

RACING RESCUE

Také bych rád přidal svou špetkou do mlýna chvály, a to z pohledu bezpečnostních složek. Jelikož jezdíme defacto po celé ČR a zajišťujeme mnoho odvětví motoristického sportu, dále já osobně navštěvuji další jiné akce, a to jako dívák,mám podle čeho hodnotit. Jsou akce, které jsou dobře zajištěné ( a to i bez nás :-). ) na druhou stranu jsou akce, kde je o strach být jen jako divák.

Někteří pořadatelé totiž hřeší na to, že většina závodníků nepozná rozdíl mezi převozovou sanitkou a vozidlem RZP/RLP, dále to, že k uklidnění závodníků stačí vozidlo místního SDH (nejlépe ŠKODA 706 nebo T148) podél trati s tím, že už se nikdo nedívá "pod rolety" co veze... Mnohdy totiž nemají v autě ani koště natož hydraulické vyprošťovací zařízení a hlavně patřičnou kvalifikaci k VZOHV. Ale nemyslete si, žijí zde i "kovbojové", co si pořídí červenobílé auto s nápisem hasiči a pyšní se označením RZA, přitom vybavení vozidla přípomíná spíše Technické služby protože křoviňák, motorovou pilu,případně rozbrus má doma každý.

Někteří pořadatelé si tyto služby s oblibou najímají, a to především pro jejich cenu. Je to pochopitelné, poskytovatelům totiž v počátku odpadla nutnost vysoké investice v řádech několika "set tisíc" až "milionů" korun tudíž jim stačí polovina, o dalších investicích do vzdělávání,cvičení a obnovy vybavení nemluvě. Doporučuji všem občas se sebrat a jít se podívat "do čeho" jsou investované VAŠE peníze ze startovného, ale především svěřená VAŠE bezpečnost a zdraví!

Mezi ty pořadatele však nepatří pan VALEČKO z WMR. Jasným důkazem toho je poslední závod seriálu RALLYE SHOW. I s tak slabou účatí jakou měl nemusel závod rušit, ale mohl ztrátu alespoň eliminovat, a to způsobem uvedeným shora. Milé zjištění pro nás po příjezdu na místo byla přítomnost profesionálního radiodispečinku, který má na starosti celkovou koordinaci závodu, dále posádky RLP Trans Hospital s "opravdovou" záchrankou.Velké množství traťových komisařů podél trati, co nevezmou nohy na ramena s prvím děšťem, protože za ty "dvě kila" na den jim to nestojí, je dalším důkazem toho, že pořadatel raději zaplatí ze svého, než aby nechal trať řádně nestřeženou. Za tuto POCTIVOST patří panu Valečkovi velký dík, protože nic vás nenechá klidným víc než vědomí, že kolem sebe máte profesionály, kteří v případě nutnosti dokážou adekvátně zasáhnout!



Za tým Racing Rescue Marek Toman