Zimní Rallye Sprint na CZECHRINGU 18.2.2012

24.02.2012 12:35

18.2. byl poslední víkend kdy bylo ještě trochu sněhu takže jsem toho využil a jel na nový okruh do Hradce Králové. Cesta brzo ráno v sobotu je pro mě příjemná protože většina spí doma a já si můžu jet svoje tempo. Teploty se nad ránem pohybovali kolem nuly. A protože předchozí dny začalo tání sněhu bylo všude dost mokro. Nakonec jsem byl rád, že jsem vyjel tak brzo protože cesta začala namrzat. Na hlavních tazích to bylo namrzlé jen na mostkách, ale jakmile člověk sjel na silnice nižší třídy bylo to uplná ledovka. Na silnice od Hradce k letišti se jelo tak 50 na rovinkách a zatáčky tak 20 a míň . Brzdit bylo zbytečné :) Takže opatrnost velká aby člověk nevypadl ještě před závodem.

 

Bál jsem se, že na okruhu nebude sníh protože cestou jsem ho moc nepotkal, ale ležela zde docela ještě velká vrstva mokrého sněhu. Ráno jsem byli na místě první ještě s Ondrou ( felicie  st.č. 27 ) ve kterém jsem poznal fajn kamaráda. Ondra pořadá v létě docela hezký sraz škodovek.

skoda-virt.cz/cz/forum/akce-a-srazy/157119-pohofest-2012/?poffset=0

www.facebook.com/pages/Pohofest-sraz-přátel-vozů-škoda/195188530589162?ref=ts

Takže Ondra vypůjčil hrablo od pořadatelů a tak jsme si odrhnuli společné místo bez sněhu kde se mi dobře přehazovali kola. Bohužel tahle výhoda brzy vzala za své když voda z tajícího sněhu všechna natekla pod naše auta a vytvořila koupaliště.

Na amaterrally se hrozně tahle trať pomlouvala díky tomu se tuto sobotu 25.2 jede opět v Milovicích. Tak jsem si ji vyzkoušel a zkusím objektvině zhodnotit - já jsem byl nadšený :).Ne vážně:

1.Problém aut je moc o stačilo by se odjet málo RZ:  Je pravda, že v amaterrally se schází až kolem 100 lidí. Ale v čem je Czechring jiný v tomhle oproti třeba Sosnové kde se taky stíhá. My jsem startovali až před 10:00 a končili už kolem 15:00 jasně bylo náš jen 30. Ale stihli jsme 8.RZ a to jsme startovali do RZ po 1.min a do první dokonce pro jistotu po 2.min. Navíc Blahout startuje na vlajku,takže ještě rychleji.

2. Problém betonové bloky:  Pokud se podívate na mapku kde jsem se je snažil zakreslit tak povětšinou oddělují pouze dráhy od sebe. Pořadetel je z jedné zatáčky na vnější straně odstranil. Zůstali nebezpečné jen v nájezdu do cílové rovinky, kde se dá dobře omezit nájezdová rychlost protažením retardéru předtímto místem tak jak v originále  na mapě na stránkách czechringu. Na druhou stranu pokud třeba srovnám Milovice tak tam všude okolo jsou v zatáčkách stromy a taky to nikomu nevadí.

3. Problém skok, bojí se o podvozek mají seriové auto tlumiče apod.: Já mám starou zrezivělou škodovku a seriový podvozek a šel jsem do toho hupu naplno.  Ale pak jsem dal na radu a místo zbytečného skákání jsem před vrcholem ubral a skok projel bezpečněji a rychleji se všemi koly na vozovce. Takže projet se to dá ze vším a kdo chce tak si bezpečně skočí.

 

No a jak jsem si vedl v samotném závodě: 

První RZ se jela celkem dost pod sněhem. Takže pro jistotu opatrně protože při tréninku jsem si jen jednou projel trať. Ale protože to dost klouzalo tak výkon moc nerozhodoval. Takže na první RZ 4.čas celkově :), ale až třetí ve skupině. První vynikající Peugot 106 Brut, 2.Kadett-E a pak já...

2.RZ sněhu začalo  už hodně ubývat, ale stále to na mnoha místech dost klouzalo. A tak se mi podařilo zajet druhý čas celkově :) zaroveň s Octavii GT. První samozřejmě Peugot

3.RZ jsem udělal drobnou chybu na výjezdu ze zatáčky jsem sjel mimo stopu a auto to stáhlo ven ze silnici do sloupce pneumatik. Ale nic vážného se nestalo jen mi to chcíplo - chvilka zdržení.

4.RZ opět chybička na výjezdu z jedné zatáček utekl předek ale stačilo zacouvat a hned jsem pokračoval. Trať už teď byla jen mokrá a tak ostatní docela zrychlili. Kadett udělal chybu na RZ 2 , ale po mých chybách jsem se ve výsledkách přiblížili.

5.RZ jsem zajel bez chyb. Před Kadettem jsem měl celkově malý náskok a na první místo Peugota Bruta jsem ani nepomýšlel a tak jsem se rozhodl na poslední zkoušku jet v klidu. 

6.RZ  zatím jsem skok jezdil na plno a tak i na poslední zkoušce jsem ho neprodával. Co se může stát? Blbec špatně jsem dopadl a šel jsem ven do hlubokého sněhu. Naštestí mě vytáhli místni maskačováni muži ( obdoba vojáků z Miliovic) , kterým tímto moc děkuji byl to bleskurychlí zásah.

Abych tuhle chybu napravil zase jsem zrychlil- tuhle chybu dělám pokaždé místo abych dohnal ztrátu vyrobím novou chybu:

 

7.RZ původně se mělo jet jen 6 měřených úseků,ale byl čas, rychle to odsejpalo a tak se přidávalo. Kadett na 6 RZ. odstoupil, ale díky mé chybě se zase přiblížili ostatní. Proto jsem 7. projel už bez skoku opravdu v klidu.

8.RZ Když jsem se mrkl do výsledků jaký je teď boj o 2.místo a když jsem se dozvěděl, že se bude započítavat jen 6. nejrychlejších tak jsem zkusil zariskovat a jet hranu a výsledkem byl 6.čas celkově společne s Felicii 1.6

 

Jakmile se šrtli dva nejhorší časy tak jsem se propadl do hlouby pole. A to,že první dvě RZ, které se jeli na šnehu a byli logicky nejpomalejší jsem zajel dobře nakonec na výsledky nemělo vliv. Takže aby neutrpěla moje pýcha tak sem dám výsledky bez škrtání. Protože jak říká Cimrman: „Když se nepochválím sám, nikdo to za mě neudělá.“ :) Na druhou stranu nebýt chyb, které jsem udělal tak by škrtání nemělo takový vliv.

Jinak panovala skvělá přátelská atmosféra na všechno byl čas zeptat se, popovídat. Trochu nahlédnou pod ruce pořadatelů, ale to je vše dáno menším startovním polem. Samozřejmě nechybělo občerstvení.  Každopádně děkuju všem pořadatelům, že jsem si za levný peníz ( 800 kč ) mohli skvěle zajezdit. A do Hradce určitě ještě někdy přijedu zvlášť když Martin slibuje velké rozšíření. 

 

oficiální výsledky, video, foto:

www.rallyechrudim.cz/index.php?option=com_phocagallery&view=category&id=40:zimni-rallye-sprint-1822012&Itemid=129