VIII. Buzerák show Strašice

18.04.2011 17:28

Videa z akce:         www.stream.cz/video/553202-viii-buzerak-sou 

                             www.rallyvidea.com/cz/video/857-viii-buzerak-sou-strasice-by-rw.html

výsledky:                rkha.cz/Akce/zima103_8/str103_8.htm

článek na ewrc.cz :  www.ewrc.cz/ewrc/show.php?id=15986&title=viii-buzerak-sou-komentar

 

Tak to konečně vyšlo a my se jeli sklouznout na známý plácek do bývalých kasáren ve Strašicích. Na kasárarny jsme trefili docela rychle ovšem přijeli jsme z opačné strany. Nějaká šipka při vjezdu by se hodila. Administrativní část byla rychlá a po zaplacení startovného 250 kč jsme se vrhli na stereotypní výměnu pneumatik. A pak rychle si odjet jednu zkušební jízdu. Harmonogram se vcelku překvapivě dodržoval. Horší už to bylo s organizací kdy nám bylo vysvětleno, že bychom měli startovat zhruba po sobě jdoucíh stratovních číslech. Jenže čísla byla rozdělana jaksi nelogicky od 0- 130ikdyž nás tam bylo celkem cca. 50 ( takže asi podle kategorii) . Takže ve skutečnosti se na start jezdilo jak se chtělo . Takže před startem se udělal vláček aut čekající na vpuštění do závodu. Jenže ten se moc nehýbal. Protože některé posádky se střídali a mysleli si tedy, že se musí zařadit před ostatní. Někteří to dělali ikdyž nestřídali jen aby nečakali v koloně. Objíždeli frontu zleva zprava po bočních cestách. Ve výsledku jsme čakali na 1.průjezd hoďku a půl. :( . Tady by měl pořadatel pořádně zapracovat. Čas se měřil s přesnotí na jednu vteřinu pohledem na hodinky časoměřiče když kolem projelo auto. Trať byla velmi zledovatělá jen pár úsecích byl dostatečné množství sněhu kde auto poslouchalo jinak to bylo spíš utrpení. Přesvědčit auto aby jelo tam tam kam chceme my a ne zákony fyziky bylo někdy velmi obtížné. Což lze vidět na videu.

 

Samotný závod probíhal v celku klidně. Na první RZ nám ale na výjezdu do cílové rovinky (na mapě obrácený vykřičník) vběhl pes a zůstal uprostřed cesty. Pohotový majitel se ho snažil rychle odklidit, ale pes to pochopil tak, že si chce hrát a lehl si na břicho a ne a ne utéct. Naštestí se nám ho podařilo objet a vše dopadlo v pořádku. V druhé Rz jsem byli moc "rychlý" v jedné zatáčce a auto se nám přetočilo takže pocouvnout a jedeme dál. Pak jsem se mrkli jak to jezdí ostatní a rychle na oběd, který byl v ceně v přilehlé restauraci. Na výběr guláš s knedlíkem nebo katův šleh s rýží. Super. Lepší než předražená klobása ze stánku.

Po obědě jsme nelenili a postrašeni vidinou dlouhého čekání se rychle řadili do fronty netrpělivých nadšenců. Čekali nás poslední dva průjezdy skoro stejná trasa jen v opačném směru ( varianta B). První průjezd trochu opatrněj bylo taky proč. Zhruba pod slovem strat ( na mapě) byl odstavený autobus. A proti němu byla rovinka kde se to dalo trošku rozjed ale ubrzdit už hůř navíc následovala zledovatělá zatáčka. Ve čtvrté RZ se právě v téhle zledovatělé zatáčce na vnějšku obejvil asfalt. Otázká zněla má-li smysl se nechat výnest a využít toho nebo jen po vnitřku kde byl trochu sníh, který taky jakž takž držel a riskovat kolizi s pneumatikou za což byla penalizace 5s. My jsme zvolili druhou variantu. Co bylo lepší jsme mohli posoudit jako diváci,kterými jsme se stali po skončená našich jízd. Některá auta totiž přehnala nájezdovou rychlost netrefila se na odkrytý asflat a končila za obrubníkem na chodníku. My jsme ještě vyrobili v posledním průjezdu hodiny, které nás naštestí moc času nestáli. Pak zase rutinní přezouvání pneu. A jdeme čekat do hospody na výsledky.

Po chybách jenž jsme se stačili dopustit u nás nepanovala dobrá nálada a doufali jsme, že neskončíme poslední. Proto jsme byli velmi překvapeni, že jsme skončili ve své třídě třetí za Zmeškali s bílým rapidem. Sice s velkou ztrátou ale třetí. Na závěr si Vojta zkusil ještě trať a se slovy, že to není zas tak těžké dal příslib, že nám příště ukáže jak se vyhrává :).

Howg.