ŠKODA 130 GL 

čistě seriový vůz jediné úpravy jsou stálý převod 4,22  

letní obutí:

hliníková kola Apollo a na nich sjetější starší pneumatiky 175/60 .

zimní obutí:

plechové disky a na nich pneumatiky Vredestein Snowtrac 3 165/65

 

opravy/ úpravy v datech:

2010:

září:

koupě nový zimních pneumatik Vredestein Snowtrac 3 165/65 možná jsme měl dopředu koupit užší ale uvidíme.Doufám,že je v zimě využijeme :)

Po neopatrných průjezdech v dírách v Milovicích byla sundáno přední čelo a trochu vyrovnáno ale hlavně  dukladně přišroubováno.Taky se musel vyměnit rámeček SPZ,který praskl při ztrátě značky někdy v 1.-2. průjezdu.

říjen:

Po kontaktu s pnuematikama v Sosnové  amaterrallye.webnode.cz/album/a3-10-sosnova/#pa030532w-jpg

jsme sundali blatník a zkusili ho vyklepat do původní polohy.Což se +/- povedlo pak se dokytovali spáry celý se to natřelo a snad to nějakou dobu vydrží.

Na dalších závodech již budeme mít nové helmice.Ty staré nám ale dobře posloužili a ted si snad odpočinou v zaslouženém duchodě.

A kolik stojí nová helma? Nejlevnějí je za 990 kč Moto přilba WORKER V500.

                                    Nebo za          1990 kč OMP Star otevřená helma - jet

listopad:

V Milovicích jsme nedojeli na poškozenou poloosu. Důvod byl jednoduchý uvolnila se horní matka tlumiče. Takže tlumič tam byl k ničemu takže náprava neměla doraz a když auto projelo nějakou z mnoha Milovický děr náprava se výchylila natolik,že se poloosa vytrhla z vnitřního kloubu.  Následovala výměna tlumiče, pří níž se zjistila, že je unavená pružina, takže jsme museli měnit obě pružiny, jeden tlumič a jednu poloosu.

Dále se vyčistil karburátor a vyměnili se trysky ze 120 za 136 že by to těd lepší jelo?  :)

Dále byli provedny přípravy na zimu doplnění a změření hustoty chladící kapaliny, taktéž v odstřikovačích. Výměna stěračů a namazaní zámků.

prosinec:

Po závodech v Milovicích na sněhu vypadalo,že auto konečně neutrpělo vážnější újmu.Všude byl sníh a tak dělat něco na parkovišti se nám moc nechtělo. Ovšem když jsme se mrknuli na podvozek jestli je všechno v pořádku. Zhrozili jsme: se ohnuté spodní uchycení  tlumiče ničemu ještě moc nevadí, ovšem povolená příčka převodovky ( všechny 4.šrouby) to už bylo na pováženou.Takže dotáhnout a kontrola všech důležitých spojů a dotažení.  Ještě se zase povolila matka na přírubě výfuku takže nám to trošku podfukovalo.

2011:

leden:

Nezdál se nám zvuk motoru, tak jsme projistotu přeměřili kompresní tlaky. Naštěstí všechno v pořádku.Tak co je teda příčinou toho divného zvuku šš...šš..šš , výměna řemene to napravila :). Když už jsme měli všechny svíčky venku tak jsme je vyměnili. Jenže teď se mi zase ten zvuk zdá takový hrubší nevím. Možná tam poputujou zase původní. Šli tam původní :)

Tak neidentifikovatelný zvuk je stále silnější. A nemůžeme přijít na to co to je. Preventivně radši zmeříme ventilovou vůli a možná vyměníme rozvody. 

únor:

auto vrčí a jezdí doufám, že to tak zatím vydrží je pěkná zima ( bohužel bez sněhu :(  ) a tak se nám na autě nic dělat nechce 

březen:

auto vydrželo závod v Bělé. Navíc jsem byl skoro celý březen v kurzu v České Třebové takže na nějaké opravy nebyl čas

duben:

Tak nečekaná oprava přímo na závodech. Po prní Rz to byl vylomený plynový pedál. Takže se použil z doprovodného vozidla. Jenže po prvním šlápnutí praskl svár na šroubu nového pedálu takže pružina plyn nevracela. Což o to do otáček by to šlo ale zpátky moc ne :). Takže tam putoval zase původní sice tam moc nedržel ale fungoval. Při druhé vložce jsem ale udělal jezdeckou chybu a  poškodil řízení. Ohlou řídící tyč jsme trochu srovnali za pomocí pořádného kladiva a pajcru. ( děkuju za půjčení Jaroslovu Veselému). Ale pootočenou řídící páku (těhlici) nešlo vybouchat . Takže jsme museli do Prahy pro náhradní celý čep. Jenže náhradní díl tam moc nepasoval ale nakonec jsme ho tam dostali a nouzově dojeli. Proč nepasoval jsme zjistili až v Praze spodní hlavice rejdového čepu byla z opačného kola :) . Momentálně máme všechno venku. ŘÍzení nám teda dalo zabrat bude muset přijít úprava na ty dva horní šrouby totiž není přístup. Trošku jsme se zasekli nejdou nám vyměnit pouzdra čepů.

květen:

Repasované řízení je už na autě. Ty dva nepřístupné horní šrouby jsme navařili na objímky a z druhé strany jsme dali matky. Sice se ta jedna objímka špatně nasazuje když zrovna proti díře jsou brzdové trubičky ale je to lepší než to bylo. Svislý čep je už taky kompletní. Něják jsem udělali z nového a dvou starých jeden funkční. Snad časem ze zbytku složíme jeden náhradní. Zatím mamé problém: nemáme výstružník na opracování těch pouzder svislého čepu takže tam jde moc na těsno. Řízení jsme seřídili od oka stále se nemůžeme rozhodnout jestli si  nechat udělat geometrii nebo ne.

Nyní probíhají menší opravy: oprava karoserie,odstranění tajného vypínače,oprava audiosoustavy ( letající bedničky pod sedadly to nebylo ono)...

červen:

Po závodech na letišti v Luži jsme zjistili, dvě základní věci auto v nízkých rychlostech se chová nedotáčivě ve vyšších hodně přetáčivě na vině jsou totálně sjeté gumy. Takže jsme se snažili zajistit na Milovice nějáké lepší. Sehnal jsem jeté 175/50. Bohužel tak byly jen označené ve skutečnosti to jsou cca. 205/50 což nám řekli až v druhém pneuservisu :).  Takže jsme jeli v Milovicích na starých což byl boj jen o to  abychom auto udrželi na trati.

červenec:

Momentálně scháníme zadní nápravu ( naše áčka jsou již moc výrazná ). Pokud něco neseženem tak nemá zatím smysl závodit.

Tak jsou prázdniny tak trochu odpočíváme jezdíme na kole a tak. Ale podařilo se nám sehnat ve slušném stavu ( aspoň tak vypadají ) úhlová ramena podélná ramena a příčku převodovky. 

srpen:

Na autě se nehnul ani šroubek. Špatně jsem asi platil hlavního mechanika, že si našel druhou práci. Tak se snažím aspoň najít celou funkční zadní nápravu její výměna by přinesla méně práce.

září:

pokud nepočítám výměnu píchlého kola tak se auto ani nehnulo,scháněli jsme dál zadní nápravu

říjen-listopad:

Bohužel vlečnou nápravu jsme nesehnali. Takže jsme použili nápravu ze 105. Tenkokrát musím hlavního mechanika pochválit pracoval na autě do noci v zimě na parkovišti a do toho ještě skládal zkoušky. 

Vyměnili jsme bouden od sytiče.Minulou zimu mi zamrzal :)

Výměna již zmiňované zadní nápravy, pružiny jsme taky dali ze 105, ale domky jsme nechali původní. Snad nám pružiny nevypadnou. Jinak auto si vzadu hodně sedlo-takže jsme v předu museli uříznout pružiny. Převodovka je tam 4.kvalt ze 105. konzoli jsme nechali a vyměnili jen táhlo.

Dále máme stále problémy s řízením po posledních Milovicích to není ono. 

Měnili jsem těsnění v pomocném spojkovém válci. Zvláštní závada když ráno přijdete k autu a pod převodovkou je flek ale není to od oleje :). 

prosinec:

Nějáká příprava na zimu. Promázání zámků u řidiče, seřízení trysek odstřikovačů změření hustoty chladící kapaliny apod.

2012:

leden:

Auto bylo na rampě kde jsem si jen potvrdili pokročilou korozi podélniku zadní podlahy .Taky se přitáhli a zajistili šrouby na podélném ramenech. A dodal se krycí plech nádrže , který se jinak blbě montuje teď když je auto nízko. Přitáhla se taky pořádně ručka aby se na sněhu nemuselo tahat moc vysoko. Zkontrolovali a dotáhli šrouby kol ( matice hřídele zadního kola :)) . Pro jistotu se odvzdušnili brzdy - aspoň jsem se to naučil,  vždy jsem jen mačkal brzdový pedál :). Taky se vyměnila prasklá maska. Vyčistilo se sítko na karburátoru a hrubý filtr. Jemný se odstranil + teda nová hadička k nádrži.

únor:

při tréninku na zimní závody jsem opět pochroumal zadní levý blatník, bohužel tenkokrát nešel srovnat nohou ani kladivem a tak přišlo nařadu servisní modré auto, které tahem za držák nárazníku aspoň trochu vrátilo tvar zadnímu blaťasu. Ještě se vyměnili stěrače.

Březen:

Autíčko obstálo v měření sil s Agátou (škoda 136). Na sprintu byla jen o okem nepostřehnutelný rozdíl pomalejší. 

jinak auto stojí smutné na parkovišti a doufá, že se ješte pořádně projede ale benzín jen drahý a tak majitel dává přednost cyklistice. :(

 

auto bylo před prázdninama ( technickou) posláno do šrotu. :(