Zimní Radouňská hobby rally 2012

17.02.2012 12:27

Po dlouhé době jsem jel zase na závody. A hned to byla premiára na nové trati. A premiéra taky pro kyvnou nápravu naší 130. A ještě k tomu poprvé tak daleko a bez mechanika a tedy i  bez spolujezdce.

Teploty -20 ráno mi zas tak nevadili. Autíčku už ovšem protestavlo. Baterka sice byla přes noc doma ale i tak jsem myslel, že ráno nenastartuji. Naštěstí se podařilo a já se mohl vydat na dlouhou cestu směr Jindřichův Hradec, cestou jsem trochu zabloudil v Táboře - bez navigátora se čte mapa blbě za jízdy. V  sedm ráno jsem už našel správný směr a navíc  vyšlo sluníčko a já mohl obdivovat hromady sněhu a zimní krásu na neposolených cestách v okolí úzkorozchodné železnice.

 

 

Když jsem minulé podmínky na Stopě přirovnával k rally Monte Carlo tak Radouňskou rally klidně můžu přirovnat ke Švedské rally. Teploty se pohybovali od -10 do -20. Zasněžená trať se sněhovými bariérami. Jen ten rychlostní průměr je trošku jiný. Ve Švédsku i přes 100km/h mi jsme na rovinkách dosahovali tak kolem 80km/h

Samozřejmě nechybělo občerstvení klobása čaj apod. Pořadatelé sem taky umistíli přírodní topení což byl asi metr vysoký kmen, který byl vhodně prořezán a vevnitř hořel.

 

Celkem se je-li  4 RZ. První dvě RZ jsem projel bez problémů a radši trošku opatrně aby mě nemuseli vytahovat ze závěje traktory, které zde byli celkem tři. Trať měla 3,6 km takže nebylo až tak jednoduché si zapomatovat, která zatáčka klouže vynáší apod. Na třetí vložce jsem málem dojel ke konci favorita ale nijak mě nezdržel jen jsem si potom hlídal aby už nestartoval předemnou. Na poslední zkoušce zapadlo auto do závějě. Rz se nestopavala jen jsem kolem něj trošku pomaleji projel a už traktor pokračoval dál ve vytahovaní. ( docela rozdíl oproti jiným závodům) . Pak jsem si všiml, že zase mě pro změnu dojíždí jiný favorit a tak jsem se snažil zrychlit a výsledkem bylo přetočení v předposlení zatáčce. Ale i tak mě favorit naštestí nedojel :). Někdo by řekl, že 4.RZ jsou málo ale na trati se začala objevovala místa bez sněhu kde to klouzalo ještě víc. Navíc se začalo projevovat to, že se jede na louce a tak hrboli byli číám dál víc znát a auta by zbytečně trpěla.

 

Celkem startovali tři šáde. Kluci od Plzně startovali ze 105 s motorem ze 130 takže skoro jako můj vůz. Jinak mají krásné erko na Běšiny. ( skoda-virt.cz/cz/auta/erka/8874-mira-110-type-err/ ) Na předních gumách měli obyčejné zimáky a v zadu kostky. A v kufru 4.pytle cementu :). Já jsem tam měl 3.seriové zimní gumy. Jinak auto vydrželo celý závod, jen spotřebovalo celý olej ne že by motor byl tak nenažraný, ale lahvička s náhradním se probodla a tak se mi obsah vylil. 

Na závěr se mělo konat vyhlášení výsledků v místní hospodě v Kostelní Radouňi, ale protože jsem díru do světa neudělal tak jsem po přezutí jel domů.

 

 

výsledky:

www.radounmotorsport.cz/admin/files/zima2012.pdf

 

psali v novinách:

jindrichohradecky.denik.cz/ostatni_region/mrazive-rallye-v-radouni-vladly-specialy20120216.html

 

odkazy na fotky:

www.fotorally.cz/index.php/galerie-fotek-a-videa/ostatni-rally/category/155-zimniradoun

www.facebook.com/media/set/?set=a.324514217585889.66116.100000819413505&type=1

radounmotorsport.cz/galerie/zima2012/index.html

ondik.rajce.idnes.cz/Zimni_Radounska_hobbyrallye_2012/

jelis.comuf.com/index.php?g_id=47¨

joewalk.rajce.idnes.cz/ZIMNI_RADOUNSKA_HOBBYRALLYE_2012/

 

odkazy na video:

www.youtube.com/watch?v=C0OelQ14aG0

www.youtube.com/watch?v=jF3vGG6JPeE&feature=related

www.youtube.com/watch?v=NYXRaLYlV9Y